lauantaina, kesäkuuta 27, 2009 10:00

Tasavirtatribuutti

Oikeassa kotistudiossa ujostuttaa aluksi, muttei kauaa.

Naurispaja #129 25.6.2009 (51:02 46,7Mt)
suora linkki ohjelmaan >
rss-feed >

PUHEENAIHEET
- pahoittelut viivästymisestä
- edellisen jakson antikliimaksi korjataan
- nyt on kohdattu lehmiä ja lintupienokaisia
- jäsenyystrilleripäivitys
- Hirppis pettyi Iittala Home Shoppingiin ja Itellaan
- kiitos palautteista Oupalle, Tasavirralle, Mikille, Yrjölle, tjhlle ja Tuijalle!
- palautteissa bussipysäkkivisiointia, Ari Vatanen, Porkkanamafia ja Ilmastomaajoukkue
- Virbaa naurattaa pidempi kesäloma
- Jakelupaketti-lehdellä kirjoituskilpailu heinäkuun loppuun
- Avoimen lähdekoodin ohjelmissa usein käytettävyysongelmia
- Kiitokset ihqlle Tasavirralle! Joka täytti jo vuoden.
- Quentin Crisp ihastutti
- Loppusanat annetaan Tasavirralle

LINKIT
http://www.porkkanamafia.fi

Naurispaja palaa aalloille säännöllisemmin sitten taas syksyllä, vaikka saatetaan me heinäkuussakin ehkä yksi jakso tehdä. Viettäkäähän kiva kesä ja kommentoikaa mikäli kesäiloiltanne ehditte!

Tunnisteet: , , , , , , ,

3 Kommentit:

Blogger Simo sanoi...

Itellan toiminnasta: Mistähän se postivirkailija olisi tiennyt että puhelimessa ei olisi ollut vaikka joku kaveri joka vain väittäisi olevan "Iittalan verkkokaupasta"?

Ei postiennakolla lähetettyjä kamoja kyllä saa postista pois pelkän puhelun perusteella, etenkään ilman jotakin tunnistautumiskoodeja, muutenhan tuota käytettäisiin hyväksi jatkuvasti.

Eipä silti, kyllä monella verkkokaupalla on paljon oppimista sujuvasta asiakaspalvelusta, sehän tulee esille juuri tällaisten ongelmatilanteiden hoitamisesta.

27 kesäkuuta, 2009 13:38  
Anonymous Tasavirta sanoi...

Kiitos, kiitos. Ihan tässä kasvojen ihon pintaverenkierto tehostuu.

Edellä kirjoittavan Simon kanssa olen ihan samaa mieltä. Ja tulihan se Naurispajan jaksossa 129 ihan hyvin esillekin että pääasiallinen sössijä oli Iittalan asiakaspalvelu. Ihan hyvä että Itellalla on johdonmukaiset käytännöt pakettien luovuttamisessa, mutta kieltämättä jokin nopeutettu ongelman oikaisun käytäntö tuossa olisi pitänyt olla.

Esimerkiksi niin että Itellan virkailijalla olisi epäselvissä tapauksissa, etenkin kun lähettäjänä on heidän sopimusasiakas, mahdollisuus ottaa yhteyttä lähettäjään, joka voisi sitten vahvistaa tapahtuneen virheen, eikä paketin vastaanottajalle tulisi ylimääräisiä reissuja tai puhelinsoittoja. Tässä Hirppiksen tapauksessakin homma olisi voitu oikaista heti tiskillä, jos proseduurit olisivat olleet valmiina. Palveluiden laadun jatkokehityksen paikka tälle logistiikkafirmalle.

02 heinäkuuta, 2009 07:18  
Blogger Mikael sanoi...

Moro!

Naurispaja on mulle ihan uusi blogi, mut hienoa kun löysin! :-) Mainioita jaksoja. Bongasin tän porkkanamafian Google Alerts listalta.

Jaksohan on jo vanha, mutta vähän palautetta PM-osuuteen. Vaikka onkin totta ettei PM ole Ilmastomaajoukkuetta ja kauppatempauksia lukuunottamatta vielä ihan täysin osuunutkaan ihmisten arkiin, toivomme että olemme silti onnistuneet siihen vaikuttamaan.

Tempauksien ja Porkkanamafian saama hyvä mediahuomio auttaa kertomaan ihmisille "pienetkin teot merkitsevät"-mantraa ja pitää ilmastokeskustelua osaltaan yllä. Minusta henkilökohtaisesti mediahuomio on kaikkein oleellisin osa PMn toimintaa, mutta Porkkanamafian idea vaihteleekin vähän vastaajasta riippuen. :-)

Tempausten jälkeen jokainen paikka palvelee asiakkaitaan hitusen ympäristöystävällisemmin, jolloin nekin jotka eivät aiheesta välitä, rasittavat ilmastoa yrityksen palveluita käyttäessään hieman vähemmän.

22 huhtikuuta, 2010 22:57  

Lähetä kommentti

Linkattu muualta:

Luo linkki

<< Etusivulle